Képzések bemutatása

A projekt keretében megvalósítandó képzések célja és tartalma:


Haladok a korral – informatikai ismeretek: excel az alapoktól a haladó szintig (2 csoport)

A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a Microsoft Office egyik leggyakrabban használt termékének használatát, képes legyen táblázatot szerkeszteni, abban dolgozni, mindösszesen fejlessze az infokommunikációs, digitális készségeit. A képzés kifejezetten az excel használatának elsajátítását tűzi ki célul a minél hatékonyabb és megalapozottabb felhasználói szinten, az alapoktól kezdve egészen a haladó szintig.

A képzés tartalma:

  • Diagramok, grafikonok létrehozására, szerkesztésére és formázása.
  • Sablonok, csatolások.
  • Adatok sorba rendezésre és szűrésre.
  • Alapműveletek, cellaműveletek, sorok beszúrása, kivétele, automatikus formázás, határolt szöveges fájl importálása, színek használata.
  • Egyéni számformátumok létrehozása, irányított beillesztés, munkafüzetek jelszavas védelme.
  • Munkaterületek összekapcsolása, egyszerű kereszthivatkozás és egyszerű keresztképletek, választó lista készítése.
  • Függvények használata (matematikai, logikai, pénzügyi, szöveg, statisztikai, időfüggvények)
  • Pivot táblák létrehozására, kimutatások készítése Makrók A fenti kompetenciák gyakorlása egyéni feladatokon keresztül.

 

Együttműködésfejlesztés (24 óra) (2 csoport)

A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A résztvevő képessé válik a különböző csoportszerepek megkülönböztetésére. A képzésen részvevő meg tudja állapítani a kompromisszum és a konszenzus közötti különbséget, és képes lesz a harmonikus együttműködő munkakörnyezet kialakítására.

A képzés tartalma:

  • Együttműködés és csoportszerepek
  • A csoporton belüli együttműködés alapjai
  • Csoporton belüli szerepek a Belbin teszt alapján
  • Az együttműködés fogalma
  • Az együttműködő magatartás jellemzői
  • A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
  • Kooperációs hibák felismerése és kezelése  
  • A konfliktusok kezelése az együttműködés során
  • A jó csapat ismérvei
  • A csoport és a csapat közötti különbségek

 

Angol nyelvi képzés KER A1 (2 csoport)

A képzés célja egyes idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.

Önálló beszéd: Egyszerű kifejezésekkel és mondatokkal be tudja mutatni a munkahelyét és kollégáit, üzleti partnereit. 
Hallás utáni értés: Megérti a személyére, a kollégáira, munkájára, munkahelyére és a közvetlen környezetére vonatkozó, gyakran használt, egyszerű  szavakat és szókapcsolatokat, ha lassan és tagoltan beszélnek hozzá. 

Szövegértés: Megérti a nagyon egyszerű  mondatokat, például hirdetésekben, feliratokon vagy katalógusokban az ismert nevek vagy szavak segítségével. 

Társalgás: Képes egyszerű kapcsolatteremtésre, ha a másik személy kész mondanivalóját kissé lassabban vagy más kifejezésekkel megismételni, illetve segíti a mondanivaló megformálását. Fel tud tenni és meg tud válaszolni olyan kérdéseket, amelyek a mindennapi munkájával kapcsolatos szükségletek konkrét kifejezésére szolgálnak. 

Írás: Tud emailben rövid és egyszerű üzenetet írni. Ki tud tölteni egyszerű  nyomtatványon a személyi adataira vonatkozó részeket, például a szállodai bejelentőlapon a nevét, az állampolgárságát és a címét. 

Közvetítés: A szintnek megfelelően a képzésében résztvevőtől elvárhatóan megértett olvasott vagy hallott, munkájával kapcsolatos szöveg tartalmát és az elhangzott információkat össze tudja foglalni magyar nyelven. Ismerős, nagyon egyszerű  magyar nyelvű  szöveg lényegét egyszerű  nyelvtani szerkezetekkel és szókinccsel le tudja írni vagy szóban el tudja mondani. 

Szociolingvisztikai kompetencia: Munkája során képes alapvető  társadalmi érintkezésre a legegyszerűbb mindennapi udvarias üdvözlési és búcsúzási, bemutatkozási formulák használatával. Tud kérést, köszönetet, sajnálkozást stb. kifejezni.

A képzés tartalma:

  • Nyelvtani, nyelvhasználati követelmények:
    • Létige, személyes névmások
    • Határozott és határozatlan névelők, the, a, an
    • There is (a)/are (some) szerkezet
    • Birtokviszony ’s, of, birtokos szerkezet has/have got, birtokos névmási jelzők my, your, birtokos névmás mine, yours  
    • Névmások alany és tárgyesete she/her
    • Kié/kinek a…? Whose?
    • Folyamatos jelen idő (+, -, ? és rövid válasz)
    • Közelre és távolra mutató névmások this/these/that/those
    • Kérdőszavak
    • Egyszerű jelen idő (E/3!) (+, -, eldöntendő és kérdőszavas kérdések)
    • Elöljárószók-idő kifejezésére in, on, at, 
    • hely kifejezésére in, on, next to, in front of, behind, under
    • Would you like a/some…?I’d like…, I’ll have…
    • Visszautalás főnévre one, ones
    • Gyakoriságot kifejező határozószók: never, usually, sometimes, often
    • Képesség kifejezése can, can’t
  • Általános nyelvi készségfejlesztés, szókincs, témakörök, civilizációs ismeretek :
    • Nemzetközi szavak
    • ABC, betűzés, intonáció, kiejtés
    • Üdvözlés, köszönés, búcsúzás
    • Országok, nemzetiségek
    • Foglalkozások megnevezése
    • Lakcím és telefonszámok, személyes adatok
    • Mindennapi tárgyak
    • Színek
    • Számok, idő (óra, perc), naptár (napok, hónapok)
    • Menetrend
    • Napi rutinok
    • Család
    • Néhány állandósult szókapcsolat (pl. have a bath, have breakfast stb.)
    • Étel- és italnevek, rendelés kávézóban/étteremben
    • Árak, pénznemek
    • Szabadidős tevékenységek
    • Étkezési  szokások
    • Üdvözlési, köszönési, búcsúzási szokások  
    • Legismertebb turisztikai látványosságok
    • Pénznemek
  • Kommunikációs célok: 
    • üdvözlés, elköszönés 
    • bemutatkozás, mások bemutatása 
    • betűzés 
    • személyes adatokra vonatkozó kérdések megválaszolása ‐ beszélgetésben való részvétel 
    • utazással kapcsolatos élmények 
    • a nagyon lassú és tiszta kiejtésű beszéd megértése, amikor a jelentés megértéséhez hosszú szünetek állnak rendelkezésére
    • különböző dolgok kérése  
    • érdeklődés mások hogyléte felől  
  •  Információcsere 
    • foglalás és rendelés telefonon 
    • számok kifejezése (1‐1000000) 
    • mennyiségek kifejezése   
    • rendeléssel kapcsolatos egyszerű, begyakorolt  kifejezések használata 
    • rendeléssel kapcsolatos egyszerű, begyakorolt kérdések 
    • segítségkérés, segítség felajánlása 
    • gondosan és lassan megfogalmazott kérdések és instrukciók megértése 
    • problémamegoldás 
    • bocsánatkérés 
    • egyszerű kommunikáció körülírásokkal, módosításokkal
    • egyszerű kérdések és azok megválaszolása a mindennapi munkával kapcsolatos ismerős témákban 
  • Telefonálás szabályai 
    • telefonbeszélgetés kezdeményezése és befejezése egyszerű, begyakorolt kifejezésekkel 
    • rövid üzenetet hagyni 
    • rövid üzenetet leírni

 

Angol nyelvi képzés KER B2

A képzés célja egyes idegen nyelvi kompetenciák elsajátítása.

Szövegértés – Hallás utáni értés: Megérti a hosszabb beszédeket és előadásokat, illetve még a bonyolultabb érveléseket is követni tudja, amennyiben a téma számára elég ismert. Többnyire megérti a híreket és az aktuális eseményekről, szakterületéről, ismert üzleti témákról szóló műsorokat a tévében.

Szövegértés – Olvasás: El tudja olvasni azokat a cikkeket és beszámolókat, amelyek jelenkori problémákkal foglalkoznak, és szerzőjük véleményét, nézetét fejtik ki. Megérti a szakterületéről szóló beszámolókat, szakmai cikkeket. 

Beszéd – Társalgás: Az anyanyelvi beszélővel természetes, könnyed és közvetlen kapcsolatteremtésre képes. Aktívan részt tud venni az ismert témákról folyó társalgásban, úgy, hogy közben érvelve kifejti a véleményét. 

Beszéd – Folyamatos beszéd: Világosan és kellő részletességgel fejezi ki magát számos, szakterületéhez tartozó vagy üzleti témában. Ki tudja fejteni a véleményét valamely aktuális témáról úgy, hogy részletezi a különböző  lehetőségek előnyeit és hátrányait. 

Írás: Világos és részletes szövegeket tud alkotni a szakterületéhez tartozó és üzleti témáról. Tud olyan beszámolót írni, amely tájékoztat, érveket és ellenérveket sorakoztat fel valamiről. Üzleti levelezés során rá tud világítani arra, hogy milyen jelentőséget tulajdonít az eseményeknek, élményeknek. 

Szociolingvisztikai kompetencia: Magabiztosan, világosan és udvariasan ki tudja fejezni magát formális vagy informális stílusban, az adott üzleti szituációnak és az érintett személyeknek megfelelő  módon. Némi erőfeszítéssel lépést tud tartani a csoportos eszmecserével, és hozzá tud szólni, még akkor is, ha a beszéd gyors és kollokviális. Kapcsolatot tud fenntartani anyanyelvű  beszélőkkel anélkül, hogy olyan viselkedésre késztetné  őket, ami eltér más anyanyelvű  beszélőkkel szemben tanúsított viselkedésüktől. Adott helyzetekben megfelelően ki tudja fejezni magát, és nem követ el durva hibákat.

A képzés tartalma:

  • Ismerkedés, bemutatkozás
  • Kérdésfeltevés módjai (alanyra kérdezés)
  • Present Simple és Present Continuous
  • Past Simple és Present Perfect
  • Past Simple and Past Continuous
  • Múltbeli szokások (used to és would)
  • Past Perfect (egymást követő események; before, after)
  • Gyakoriságot kifejező határozók
  • To vagy –ing (jelentésbeli különbségek, árnyalatok)
  • Adjectives: -ed or  –ing endings
  • Nem korlátozó jelzői mellékmondat (non-defining relative clauses)
  • Nem meghatározó jelzői mellékmondat (non-defining relative clauses)
  • Verbs with two objects
  • Making comparisons: comparative and superlative expressions
  • Present Perfect: for experiences, for past actions with present results
  • Defining relative clauses
  • Describing things when you don’t know the word
  • Modal verbs for obligations, prohibitons, ability and permission
  • Past continuous for interrupted actions
  • Making comparisons
  • Külső és belső tulajdonságok leírása és összehasonlítása
  • Ruhák és színek, formák,  személyiségjegyek
  • Fontos események, fesztiválok
  • Amerikai vs brit angol
  • Utasítások és más szabályok
  • Betegségek, orvosi ellátással összefüggő kifejezések
  • Társadalmi elvárások
  • Protokolláris ismeretek
  • Viselkedési formák és normák a hétköznapokban, munkahelyen (dos and don’ts)
  • Gyakorlás
  • Eddigi ismeretek összefoglalása, visszatekintés
  • Információcsere:
    • tervek és teendők részletes bemutatása
    • az üzleti témakörhöz kapcsolódó témákban folyó eszmecsere követése, a beszélő által kiemelt pontok részletes megértése
    • érzelmek különböző fokozatainak kifejezése
    • események és élmények személyes jelentőségének hangsúlyozása
    • meghívás
    • ajánlás
  • Megbeszélések:
    • döntéshozatal
    • ismerős témában beszélgetés menetének terelése, megértés megerősítése, mások bevonása a beszélgetésbe
    • nézetek indoklása magyarázatok és érvek mellett