Együttműködés fejlesztés és kommunikáció
Együttműködés fejlesztés és kommunikáció
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A képzés célja, hogy mindezeken keresztül fejlődjön a résztvevők érzelmi intelligenciája, valamint a munkatársi kapcsolataik. A képzés további célja, hogy tudatosodjanak a résztvevők erősségei és személyes preferenciái, valamint erősödjenek a szervezeten belüli informális kapcsolatok.
A képzés tartalma:
- Önismeret, személyiségtípusok
- Együttműködés és csoportszerepek
- A csoporton belüli együttműködés alapjai
- Csoporton belüli szerepek
- Az együttműködés fogalma
- Az együttműködő magatartás jellemzői
- A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
- Kooperációs hibák felismerése és kezelése
- A kommunikáció alapmodellje
- Kommunikációs alapfogalmak, kommunikációs eszközök és technikák
- A három alap kommunikációs stílus
- Szituációs gyakorlatok az asszertív kommunikációra, visszajelzések