Vezetők fejlesztése: önismeret, kommunikáció, konfliktuskezelés és stresszkezelés
Vezetők fejlesztése: önismeret, kommunikáció, konfliktuskezelés és stresszkezelés
A képzés 1 csoportban valósul meg, célja, hogy a résztvevők általános, de átfogó képet kapjanak a vezetői szerepről, vezetői önismeretre tegyenek szert, megismerkedjenek a különböző vezetéselméleti megközelítésekkel és ezek működésével, megismerjék a helyzetfüggő vezetés elméletét és fejlesszék a vezetői kommunikációjukat.
A képzés tartalma:
A vezetés fogalma, értelmezései.
Vezetői önismeret: erőforrások, vezetői stílusok, szerepek.
Az önismeret jelentése és jelentősége, fejlesztésének lehetőségei.
Johari ablak megismerése és kitöltése.
Vezetői életúttérkép kitöltése és közös feldolgozása.
Konfliktus elméleti háttere (fogalma, megnyilvánulási formái, lehetséges okai).
Asszertivitás fogalma, kommunikációs gátak, kommunikációs serkentők (pl.: Én-üzenetek) témaköre, ezek gyakorlatban történő kipróbálása.
Konfliktus mindennapi megjelenési formáinak feltérképezése
Konfliktuskezelő technikák megismerése, ezek gyakorlatban történő kipróbálása
A vezetői kommunikáció sajátosságai az általános kommunikációhoz képest.
Cselekvésre ható kifejezések, szófordulatok.
Visszajelzés vezetőként, visszajelzési technikák.
Együttműködés és csoportszerepek
A csoporton belüli együttműködés alapjai
A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
Kooperációs hibák felismerése és kezelése
A stressz fogalma Selye János nyomán
Stresszorok, eustressz és distressz
A stressz jelei (fizikai, mentális).
Saját stresszfaktorok beazonosítása.
Stresszkezelési technikák