Szakmai-módszertani fejlesztések publikálása, terjesztése, kampányok (rendezvény)

Szakmai-módszertani fejlesztések publikálása, terjesztése, kampányok (rendezvények) szervezése 2 alkalommal

 

2022.04.04 17:00-19:00 - A kidolgozott módszertan bemutatásra kerül, Fejlesztési lehetőségek a foglalkoztatás érintő változások okán - A szervezetek és egyének fejlesztése, mint a válságkezelés egyik leghatékonyabb módja

A Gyomaendrődi rendezvényen a résztvevők többségében aktív - a kereskedelemben, illetve vendéglátásban dolgozó - vállalkozók voltak. Az átlag életkor 50 év feletti volt, a résztvevők több évtizedes szokásokkal és tapasztalattal rendelkeztek.

A rendezvény első részében Váczi Ildikó Mária előadást tartott a projekt céljáról és az eddig elvégzett feladatairól. Részletesen bemutatta a kidolgozott módszertan elméletét, az azt megalapozó háttérkutatások, adatgyűjtések eredményét. Ismertette a gyakorlati megvalósítás néhány következtetését is.

Ezt követően a gyakorlati megvalósítás részleteiről, legérdekesebb helyzeteiről Jakusovszki Pál tartott előadást.

A résztvevők az előadások meghallgatása után kérdezhettek az előadóktól. A kérdések leginkább a gyakorlati megvalósításhoz kapcsolódtak. Azon időbeliségére, az eredményességére irányultak.

Némi ambivalencia volt érezhető - a régi szokások és az új lehetőségek ütközek egymással.

 

2022.04.21 16:00-18:00 - A lifelong learning szemlélet, a kompetenciafejlesztés szerepének bemutatása, fejlesztési modellek bemutatása

A Gyulai rendezvényen a résztvevők többségében aktív - a vendéglátásban dolgozó - vállalkozók voltak. Az átlag életkor 50 év feletti volt, a résztvevők több évtizedes szokásokkal és tapasztalattal rendelkeztek.

A rendezvény során Jakusovszki Pál előadást tartott a projekt céljáról és az eddig elvégzett feladatairól. Ismertette a "Lifelong learning" szemléletét, az Európai Uniós szerepét és a hazai vállalásokat. Bemutatta az alapkompetenciákat és a kompetenciafejlesztés szerepét és ismertetett néhány modern fejlesztési módszert.

Ezt követően a gyakorlati megvalósítás részleteiről esett szó.

A résztvevők az előadások meghallgatása után kérdezhettek az előadótól. A kérdések leginkább a gyakorlati megvalósításhoz kapcsolódtak.

Többen visszajelezték, hogy ismerik és támogatják a LLL szemléletét, ám tapasztalataik szerint gyakran a munkavállalók alapkompetenciái (pl. számítógép használat, a magyar nyelv megfelelő használata, nem beszélve az idegen nyelvűségről) megléte is hiányos.