Tárgyalástechnika (16 Óra) - II. ütem
Tárgyalástechnika (16 Óra)
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen. A képzés további célja, hogy fejlessze a résztvevők tárgyalási kommunikációs képességét, és lehetőséget biztosítson neki a gyakorlásra, és visszajelzések kérésére.
A képzés tartalma:
- Kommunikációs alapfogalmak, verbális és non-verbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere.
- Viselkedéskultúra és ügyfélkapcsolati szabályok.
- A tárgyalás részei: felkészülés, tárgyalás, utógondozás – és a hozzájuk kapcsolódó kommunikációs stratégiák és eszközök.
- Az ártárgyalás jellemzői.
- Tárgyalás eltérő státuszú felek között: alá-, és fölérendeződések, vélt vagy valós státusbeli különbségek kezelése.
- Nehéz emberek kezelése, tipikus tárgyalási helyzetek.
- Kellemetlen helyzetek a tárgyalás során és ezek kezelése.
- Szituációs gyakorlatok: tárgyalási helyzetek.
- Minden szituációs gyakorlatban a résztvevők visszajelzést kapnak a munkájukra, reakcióikra.